Livet & Lo!

En kommentar
Det har nu gått 5 dagar sedan operationen.
5 dagar sedan graviditeten var tvungen att avbrytas genom skrapning.
Jag är bitter och ledsen men har hunnit smälta det till viss del.
Nu är det avklarat, dags att ta nya tag.

Idag fick jag äntligen träffa en läkare son lyssnade på mig och faktiskt tog mig på allvar, efter fyra tidigare utlåtanden hade jag börjat ge upp om att få en diagnos.
Men nu, nu har jag den!
Jag har struma.
Hypotyreos för att vara exakt.
Precis som jag misstänkt en längre tid nu och det känns som en enorm lättnad att det äntligen finns någon lösning på allt nu.
Livslång medicinering känns ibte som ett problem om man jämför med alla symptom jag har och haft under en lång tid nu.

Lo blir snart 2 år. Inte ens två veckor kvar.
Känns så himla kul och så läskigt på samma gång, min lilla lilla tjej.
Som faktiskt inte är så himla liten längre.
Kommer allt mer ord och det slinker även ut 4-ordsmeningar emellanåt!
Så himla häftigt och hon förstår allt man säger. Det går att ha små samtal med henne även om hon varken vill eller orkar koncentrera sig och lyssna en längre stund :)

Middagsvilan har vi lite delade meningar om.
Hon behöver egentligen sömnen mitt på dagen, men det funkar inte riktigt med nattsömnen.
Vi är lite mittemellan.
Ta bort eller ha kvar..

Igår kväll klädde vi granen, Jesper ville minsann ha en vit gran så det fick det bli! :) Lo inspekterar den ofta och konstaterar att "anen ä fiiiin" och att hennes "pesentej" ligger kvar där de ska :')

Det blir tre stora paket som inte kommer bli inslagna.
En juniorsäng, en ny matstol och en till bilbarnstol.
Henne BeSafe är så galet tung och krånglig att flytta mellan bilar så det får bli en lättare och lite smidigare också så får BeSafen sitta kvar i mammas bil på heltid :)



 
1 mia:

skriven

Jag vet inte om din läkare redan sagt det, men hypotyreos kan vara en bidragande orsak till tidiga missfall. Jag fick levaxin insatt när jag var infertilitetspatient. Jag hade inte hemskt låga värden men man satte in Levaxin i fall om att. Så nu när du ska få Levaxin vilket jag förmodar, så kommer missfallsrisken minska. Detta var dock inte mitt huvudproblem när det kommer till att ha svårt för att bli gravid men man fick lära sig ännu en grej. Det kollas upp allt för sällan om kvinnor har sköldkörtelrubbningar. Så det är ju en jättebra nyhet att du fått en diagnos och kan få behandling + att du löper mindre risk för missfall nästa gång du blir gravid. Jag förstår din sorg över missfallet, jag fick ett utomhavandeskap som fick opereras bort i vecka 7 där de även fick ta äggledaren. Man var så förtvivlad och nästan desperat en tid efter, innan alla hormoner lagt sig. Man ville så gärna få fortsätta vara gravid. Kram från en läsare i Kristianstad