lista.

3 kommentarer

Lilly, 12 timmar liten. ♥


När fick du reda på att du var gravid?
19:e november 2010
Hur fick du reda på att du var gravid? Jag tro ett gravtest såklart.
Hur gammal var du? 19 år.
Ungefär när blev du gravid? 29:e oktober.
Hur reagerade du? Jag blev väldigt glad.
Var graviditeten planerad? Mjaeo. Jo, det kan man väl säga.
Vilken vecka födde du i? 40+5
Mådde du illa? Nå fruktansvärt, spydde fram till förlossningen.
Hade du halsbränna? Extrem, från vecka 20.
Hade du ont av foglossning? Inte så farligt, mot slutet kunde jag ha riktigt ont ibland.
Hade du mycket vätska i kroppen? Ja en hel del.
Fick du några bristningar? Ja, magen och höfterna.
Fick du en hormonrand? Nej
Var du extra känslig? Nja, jag vet inte, lite kanske.
Kissade du ofta? Hela tiden!
Hade du några gravidcravings? Popcorn och isglass tillsammans (tog ett tag innan man listade ut vad man verkligen ville ha!!) Sen var det väl kött.
Hur mycket gick du upp i vikt? Jag gick ner 10 och upp 5, så stannade på minus 5.
När kände du dom första sparkarna? Första riktiga sparken, vecka 21.
Sparkade hon mycket ? Ja väldigt mycket :)
Fick ni en pojke eller flicka? Världens finaste flicka!
Vad trodde du att det var? En pojk, jag var helt säker på att det skulle bli en pojk. jag ville så gärna ha en flicka.
Vad funderade ni på för namn? Lilly, Maja, Felicia, Olivia, Viggo, Oliver, Theo, Seth, Wilhelm.
Vad fick bebisen för namn? Lilly. Lilly Malou Kiwi ♥
Hur många ultraljud gjorde ni? 2, ett rul i vecka 19 och sen tul i vecka 32.
När var bebisen beräknad? 22:a juli.
När födde du? 27:e juli.
Vart födde du? Gävle Sjukhus.
Vilka var med på förlossningen? Den enda viktiga, mamma.
Var du nervös inför förlossningen? Njae, jag var nervös i början men ju närmare det kom desto lugnare blev jag. Blev lite rädd när allt satte igång dock. och vid krystvärkarna hade jag panik.
Vad använde du för smärtlindring? Lustgas och på läkarnas order, epidural.
Hur lång tid tog det? Från värkstart, 47 timmar, från inskrivning; ca 7 timmar, från dom tog vattnet; 47 min.
Hur lång tid tog krystskedet? 12 minuter.
Hur födde du? vaginalt.
Hur gammalt är barnet nu? Lilly blir 6 månader om 6 dagar, den 27:e...

 
1 linda:

skriven

Var inte planen att din fästman skulle vara far till barnet ? :) undrar bara eftersom de stod tt de var planerat? :) kram

2 F:

skriven

Åh, vad bra blev lite orolig.

Men då ska jag kolla om dom kommit in. :)



Hon var verkligen jättefin din lilla ängel!

3 karolina:

skriven

mathias var ju också med på förlossningen!?