Tankar i överflöd.

9 kommentarer

Jag kan inte sova, kan inte komma till ro.
Vill inte ha jul. Inte alls.

Det här är min första jul som mamma.
Min första jul som änglamamma.

Så fel och så jävla orättvist.

Hoppas dom firar jul där Lilly är nu.
Älskade barn.

Jag vill också köpa julklappar till mitt barn.
Jag vill göra töntiga julkort och skicka.
Jag vill så mycket, men kan ingenting.
Jag hatar allt och alla.

Är bitter över att jag fortfarande inte fått något svar från rättsmedicinska.
Jag är så jävla bitter.

Jag skiter fullständigt i om det är jul, jag har väntat i nästan 11 veckor på något som skulle ta 4. Min dotter är död, jag vill veta varför. Får jag PSD som svar kommer jag att få ett utbrott som lyfter taket på hela sjukhuset. Hitta orsaken, hitta den. Säg att något var fel. Barn dör inte bara sådär.

VARFÖR?

 
1 Elin:

skriven

Det gör så ont i hjärtat över att få läsa om din sorg. Tänker på dig dagligen och vill ge dig så många styrkekramar, även fast jag vet att ingen styrka i världen kan få dig att bli starkare. Oändliga tankar till dig iaf!

2 Lina SMULAN Ekesrydh:

skriven

Säger som Elin, de gör så ont i hjärtat, och de suger tag i magen varje gång jag läser sin ord. Din sorg.. ja? att bära på den är något enormt, jag tycker synd om dig, och jag tycker synd om Lilly "/ Det är så hemskt hur ett litet barm bara kan försvinna sådär..



KRAM! <3

3 Lina - Mamma till Vincent och Ängeln Emilia:

skriven

Hej!

Självklart är det tillsammans i himlen, och de har en mängd kompisar också.



Har läst en del av det du skrivit och jag kan verkligen känna igen mig.

Nu levde ju Lilly ett tag och det kan jag inte veta hur det kändes eftersom att Emilia dog i magen men, av det du skrivit om känslor så förstår jag.

Jag ville också ha en bebis på magen som skrek och kräktes på mig.

Jag ville allt som jag inte fick.

Än idag kan jag inte förstå varför vi inte fick ha henne men jag har börjat tänka på ett annat sätt iochmed att hon har fått en lillebror.

Tyvärr kommer inte smärtan att försvinna, den bara mattas av. Jag är glad att du skrev till mig. Berättade om det för min mamma när vi besökte Emilias grav igår. Att de vägde samma men att din dotter var kortare.



Jag förstår att du kommer få ett spel om det är psd men i de flesta fallen finns det ju ingen förklaring.

När Emilia dog så sa de att "det kan ha varit moderkakan". Men eftersom att jag inte blödde något så fanns ingen riktigt anledning vilket gör att ... det finns ingen anledning.

Jag har VALT att tro att det var moderkakan för det har gjort det lättare för mig att "skylla" på något än mig själv. För det var inte mitt fel.

Och inte ditt. Och ingen annans. Fast man önskar det.



Jag får önska dig en God Jul i alla fall och glöm inte, våra barn är ALDRIG ensamma, de har varandra!

Kram Lina

4 Kicki:

skriven

Jag tänder ett ljus varje dag för er! Ni finns varje dag i mina tankar oavsett om det är jul eller vanlig dag.

5 Catrin:

skriven

:(

6 Ella:

skriven

Jag gråter när jag läser... Ååå, din stackare! Tänker på dig och Lilly <3

7 Louise Åhs:

skriven

Hej!

Vill bara säga att idag ( 7/1-2012 ) är det exakt 12 år sedan båda mina föräldrar lämnade jordelivet! Och jag har precis som du haft alla dessa tankar ... Varför? Varför just jag? Varför skulle detta hända mig och min familj? Osv osv. Tankarna finns än idag!! Julen, nyår, midsommar, påsk, födelsedagar etc är familjedagar, dessa dagar kommer vara extra jobbiga många år framöver, om inte föralltid! Men du ska veta att jag bad till mina föräldrar i himlen att dom alltid ska hålla ett öga på din vackra lilla ängel!



Fäller inte bara 1 utan så många tårar för dig och mig och alla andra som förlorat en nära familjemedlem eller vän!!

Tänker på dig dagligen ska du veta!

Du är en fruktansvärt stark människa som orkar skriva om allt detta!

Jag beundrar din styrka! <3

8 maggan:

skriven

Vill först säga att jag verkligen beklagar det som hänt!

Mitt barnbarn dog i maj i år, 3mån 3veck och 3dag.

Det gör ont!!!

Rättsmedicin fick min dotter svar på i sep, alltså 4 månader efter men hon fick ringa ditt själv och be om svaret.

Om du går in på mammainlund och messar henne så kan du få nr ditt om du inte har det.

Var rädd om dig!

9 ElinRK:

skriven

Jag måste bara få säga att jag skänker mycket kärlek, värme, tankar och kramar till dig! Kanske inte betyder så mycket från en främmande människa men jag kan inte för något i hela världen förstå din smärta, även fast jag kan tänka mig hur hemskt den är! Det finns ingenting som är så hemskt, som när ett barn går bort.



Jag hoppas att du snart finner glädjen igen! Och din dotter är där uppe och leker med alla andra barnen, mår bra och tittar på dig. Förstår att mamma är där nere för att ordna upp saker innan ni ses igen! Hon älskar dig och känner sig trygg! Och hon har en fantastiskt fin grav att vila på. Hon är stolt över att få vara din dotter.



Du är stark! <3